شرکت فنی مهندسی پیشتاز پمپ

برترین تولید کننده پمپ وکیوم آبی

روغن وکیوم

روغن وکیوم

روغن وکیوم مورد استفاده در روتاری پمپ های روغنی دارای ویژگیهای خاصی است. در روتاریهای تک مرحله ای می بایستی از روغنی استفاده نمود که فشار بخار آن در دمای محیط کمتر از 0.1 میلی بار باشد در حالیکه در روتاری وین دو مرحله ای باید فشار بخار روغن در دمای محیط کمتر از ۰٫۰۰۰۵ میلی بار باشد. در مواقعی که پمپ کاربردهای خاص دارد مثلا در معرض مواد آتشزا یا مواد رادیواکتیو می باشد نیز باید از روغن مخصوص خود استفاده نمود. در پمپهای وکیوم روتاری دو مرحله ای تعویض بموقع روغن علاوه بر عمر مفید پمپ روی فشار نهایی پمپ نیز تاثیر دارد.

تعمیر پمپ وکیوم روتاری روغنی

روغن وکیوم

 

وظیفه کار یک پمپ وکیوم می تواند به صورت متناوب و مداوم باشد و یا برای وظیفه چرخه ای مورد استفاده قرار بگیرند.

 

همه این عوامل باید مورد توجه قرار گیرد در صورتی که وظیفه یا فرایند با روغن استاندارد تولید کننده مطابقت نداشته باشد یا نیاز به لوازم جانبی برای مقابله با آلاینده های پمپ شود.

 

 

 

الزامات روغن پمپ خلاء چیست؟

ما به طور کلی از روغن وکیوم به عنوان روان کار استفاده می کنیم. در پمپ های خلاء عملکردهای روغن عبارتند از:

 

آب بندی

 

روانکاری

 

خنک کننده

 

حفاظت در برابر خوردگی

 

کاهش سر و صدا

 

روغن برای پمپ های سانتریفیوژ دوار دارای فشار بخار کم در محدوده 10 به توان -4 torr در دمای اتاق است. آنها روغن های معدنی هستند که تا زمانی که فشار بخار مورد نیاز به دست می آید، تصفیه شده اند. آنها همچنین باید فشار بخار نسبتا کم را در دمای عملیاتی پمپ داشته باشند، زیرا این کمترین فشار را که پمپ می تواند برآورده کند، تعیین می کند.

 

هنگامی که یک پمپ خلاء برای اولین بار شروع به کار می کند، ممکن است متوجه شوید که خلا نشان داده شده کمتر از زمانی است که پمپ گرم شده است. روغن سرد فشار بخار کمتری ایجاد می کند و به خلاء اجازه می دهد تا یک فشار کمتر ایجاد شود. فشار بخار افزایش می یابد، زیرا مایع داغ تر می شود و پمپ به اندازه فشار کم نمی رسد.

 

به یاد داشته باشید که "خلاء نهایی" که توسط سازنده پمپ در یک کتابچه راهنمای پمپ بیان شده است، با اندازه گیری کالیبراسیون خلاء هنگامی که پمپ جدید است و با استفاده از روغن پمپ خلاء کاملا تمیز و کاملا دگرساز شده اندازه گیری می شود. این در ورودی پمپ اندازه گیری می شود. سطح خلاء که در شرایط کاری واقعی اندازه گیری می شود به طور کلی به دلیل متغیرهایی مانند وضعیت روغن، موقعیت سر سنج، نوع استفاده از خلاء و کالیبراسیون سنج اندازه گیری نخواهد شد. پمپ خلاء یا مجموعه پمپ باید قادر به ایجاد یک خلاء حداقل یک دهم یا بیشتر زیر خلاء مورد نیاز باشد.

 

 

 

الزامات روغن وکیوم عبارتند از:

فشار بخار نسبتا کم

 

ویسکوزیته درست

 

خواص روانکاری مناسب

 

به طور شیمیایی مناسب برای مواد قابل حمل است

 

دمای کاری پمپ شیمیایی پایدار است و برای سلامتی خطرناک نیست

 

 

 

روغن های معدنی پایه پارافین برای اکثر کاربردهای پمپ خلاء در صنعت مناسب هستند. برخلاف روغن موتور که حاوی بسیاری از مواد افزودنی است، افزودنیهای روغن پمپ خلاء محدود به مقاومت در برابر خوردگی و ضد اکسیداسیون هستند.

 

برای برنامه های کاربردی که ممکن است درصد بالایی از اکسیژن، اسیدها و گازهای خطرناک داشته باشند، مایعات مصنوعی جایگزین می شود. به عنوان یک توسعه صنعت نیمه هادی (تراشه های کامپیوتری) که در آن بسیاری از گازهای خطرناک، خورنده و پریوفوریک استفاده می شوند، پمپ های خلاء تولید شده اند که هیچگونه روانکاری در قسمت های پمپاژ پمپ ندارند. این پمپ های خشک نامیده می شود و موضوع بحث دیگری است.

 

روغن وکیوم معمولی که در یک پمپ خلاء پیستونی بزرگ دوار استفاده می شود، یک روغن معدنی است که از طریق یک فرایند تقطیر برای کاهش فشار بخار استفاده شده است.

 

 

 

زمان تعویض روغن وکیوم

تولید کنندگان پمپ خلاء زمانی را برای تعویض روغن  پمپ توصیه می کنند، اما معمولا برای پمپ هایی که در یک فرایند تمیز کار می کنند استفاده نمی شود. به عنوان مثال، کتابچه راهنمای پمپ ادواردس استوکس  پیشنهاد می کند که تغییر روغن هر 300 ساعت در حال اجرا باشد. که در حدود کمتر از دو هفته است. برای یک روند تمیز، این زمان ممکن است به حدود 500 ساعت افزایش یابد بدون اینکه به پمپ آسیب بزند. با این حال، اگر روند کثیف است و گرد و غبار یا بخارات را به پمپ می فرستد، روغن می تواند به سرعت آلوده شود و باید در به موقع تعویض شود.

 

 

 

این بدان معنی است که شما، کاربر پمپ باید بر اساس فرایند کاری خود روغن را تعویض کند. اگر روغن پمپ با بخار فشرده آلوده شود، خلاء تولید شده به علت مایع مخلوط با روغن کاهش میابد. اغلب این آب است که فشار بخار حدود 18 torr در دمای محیط دارد. این بدان معنی است که این مایع در قسمت ورودی (کم فشار) در چرخه پمپ تبخیر می شود و حجم پمپاژ را با بخار پر می کند. سپس پمپ حجم کمی دارد تا گاز را از فرایند پمپ کند و فشار اتاق فرآیند افزایش یابد.

 

 

 

جلوگیری از آلودگی روغن پمپ خلاء

روش های متعددی برای جلوگیری از آلوده شدن روغن وکیوم، بسته به نوع آلودگی، با استفاده از بالستیک گاز، تله ها یا فیلتر ها وجود دارد.

 

اگر میزان آلودگی بخار نسبتا کم باشد، باز کردن دریچه بالستیک گاز اجازه می دهد تا بخار آب از طریق پمپ خارج شود. مشخصات تولید کنندگان معمولا نشان می دهد ظرفیت حمل و نقل آب یک پمپ خاص در گرم / ساعت و یا اونس / ساعت است. اگر مقدار بخار فشرده بالاتر از این حد باشد، نوعی کندانسور یا تله سرد باید بر روی قسمت ورودی پمپ نصب شود.

 

 

 

اگر فرایند گرد و خاکی است، به عنوان مثال یک آلودگی جامد، یک فیلتر ورودی می تواند نصب شود، طراحی شده با توجه به نوع و مقدار گرد و غبار. برخی از فیلترها دارای یک طراحی سیکلون هستند که موجب جریان گاز در اطراف فیلتر داخلی می شود تا جامدات سنگین به پایین برسد. خروج از این نوع فیلتر از فسمت بالا است که جریان گاز باید تمیز باشد. عناصر فیلتر نیز در دسترس هستند که جامدات را جذب می کنند، یا یک عنصر سبک پلاستیکی برای جامدات جامد، یا یک عنصر مش فلزی مرطوب برای کاربردهای جریان جوی. به یاد داشته باشید که فیلترها سرعت پمپاژ موثر را کاهش می دهند و همچنین باید مرتبا نگهداری شوند.

 

 

 

گزینه دیگری اگر آلاینده های جامد به روغن برسد نصب یک فیلتر روغن خارجی بر روی پمپ است. این دستگاه روغن آلوده را از مخزن می گیرد، آن را از طریق واحد فیلتر عبور می دهد و سپس آن را به لوله های روغن بازگشت می دهد قبل از اینکه روغن به بلبرینگ می رسد. این روغن را تمیز می کند و سبب افزایش عمر روغن می شود.

تماس با ما

شرکت فنی مهندسی پیشتاز پمپ

همراه: 9128188753 98+

همراه: 9120288631 98+

تماس با ما در هر زمان

از طریق فرم زیر میتوانید با ما در تماس باشید .
از اینکه با نظرات خود مار را در ارائه خدمات بهتر یاری میفرمایید سپاس گزاریم.

شرکت پیشتـــاز پمپ
ایران.تهران. اتوبان سعیدی شمال، بعد از اتوبان آزادگان، نرسیده به مترو آزادگان
خیابان شهید حسین کریمی
پلاک 88
همراه: 9128188753 98+
تلفن: 02155871376 98+

این مجموعه صنعتی در جهت تولید و تعمیر انواع پمپ وکیوم و بلوئر با بهره گیری از فن آوری روز دنیا و تجهیزات پیشرفته صنعتی توانسته گامی در صنعت بردارد.