شرکت فنی مهندسی پیشتاز پمپ

برترین تولید کننده پمپ وکیوم آبی

پمپ وکیوم روغنی

پمپ وکیوم روغنی

پمپ وکیوم روغنی یکی از انواع مختلفی از پمپ های خلاء است که دستگاه هایی هستند در یک فضای محصور خلاء بسیار زیادی را ایجاد می کنند. پمپ های خلاء روغنی به این دلیل نامگذاری شده اند که با استفاده از روغن توانایی عملکردی دارند. ممکن است این تضاد با پمپ های خلاء که از روغن استفاده نمی کنند موجب شود که مشتریان فکر کنند این دسته از پمپ ها از قدرت کمتری بر خوردارند در حالی که اصلا اینگونه نیست.

چند ویژگی از پمپ وکیوم روغنی

ای پمپ ها نسبت به پمپ های خلاء که از مایعات جایگزین یا اصلاً مایعات استفاده نمی کنند ، یک مهر و موم محکم تر ایجاد می کنند ، که این امر در این صنعت بسیار مهم است. اما به طور کلی گران تر از همتایان خود هستند. پمپ های خلاء روغنی نه تنها هزینه های اولیه بیشتری دارند ، بلکه هزینه های بیشتری در جریان نگهداری و نگهداری نیز دارند. به عنوان مثال ، مقدار پولی که پس از خرابی پمپ خشک برای بازیابی هزینه می شود ، معمولاً پایین تر از مبلغ پولی است که پس از خرابی پمپ وکیوم روغنی برای بازیابی آن هزینه می شود ، زیرا آلودگی محفظه خلاء توسط روغن باعث ایجاد مقدار زیادی می شود خسارت میشود و همچنین خود روغن وکیوم نیز قیمت بالایی دارد.

چند ویژگی از پمپ وکیوم روغنی

ویژگی های نیمه یکنواخت به چه معناست

پمپ های روغنی برخی از ویژگی های نیمه یکنواخت را دارند. به عنوان مثال ، به طور معمول ، پمپ های خلاء روغنی با استفاده از فولاد ضد زنگ سنگین تولید می شوند. این امر به این دلیل است که فولاد ضد زنگ ، در برابر آلودگی ، زنگ زدگی ، خوردگی و سایر شرایط سازنده بسیار مقاوم است. علاوه بر این ، تمام پمپ های خلاء روغنی نوعی پمپ جابجایی مثبت هستند و می توان در یکی از سه زیر شاخه قرار گرفت:

  • پیچ مارپیچ
  • لوب دوار
  • و  پنجه

هر سه این طراحی پیکربندی دارای دو روتور همزمان دنده ای هستند که به محض ورود ، گازها را به دام می اندازند و فشرده می کنند.

پمپ های پیچ مارپیچ

پمپ های پیچ مارپیچ از دو روتور پیچ مانند با نخ هایی استفاده می کنند که در کنار هم قرار می گیرند تا گاز را به دام بیندازند. هنگامی که گاز بین پروازهای پیچ به دام افتاد ، گاز به صورت محوری جابجا می شود و سپس تخلیه می شود.

پمپ های خلاء لوب چرخشی

از طرف دیگر ، پمپ های خلاء لوب چرخشی بیشتر شبیه پمپ های پره ای چرخشی هستند. آنها از دو روتور نورد كه محفظه را جدا می كنند استفاده می كنند تا گاز را فشرده كرده و آن را منتقل كنند.

پمپ های خلاء خشک پنجه

سرانجام ، پمپ های خلاء خشک پنجه ، همانطور که از نام آنها پیداست ، دو روتور به شکل پنجه دارند که با آنها گاز را فشرده می کنند. از اینجا ، طراحی پمپ های خلاء روغنی کاملاً متفاوت است. به عنوان مثال ، بسته به نیاز برنامه و ماهیت محیطی که در آن قرار داده شده است ، ممکن است پمپ های خلاء روغنی روغنی با عایق و لرزش لرزش مجهز شوند. همچنین برخی از وکیوم های روغنی مجهز به ژاکت آب خنک کننده هستند که وسیله ای برای خنثی کردن دمای داخلی بالا که همراه با عدم وجود یک سیلانت روغن است ، به بافر ارائه می دهد.

آیا روغن وکیوم سرطان زا است

متخصصین فنی پیشتاز پمپ با اطمینان خاطر جمع به شما می گویند که اگر روغن وکیوم بر روی شما ریخته شود و شما بلا فاصله به حمام روید و خود را کاملا پاک نمایید هیچ گونه اتفاقی برای شما نخواهد افتاد. خبر سرطان زا بودن روغن وکیوم زمانی پخش شدن که از روغن سنتی استفاده می شد.

نکته: روغن سنتی حاوی بیفنیل های پلی کلر دار بسیار زیاد است .

تاریخچه اولین پمپ وکیوم

اولین خلأهای مصنوعی ایجاد شده برای استفاده در تحقیقات در نظر گرفته شده بود. محفظه های آنها معمولاً شیشه ای بوده و خیلی بزرگتر از یک پارچ بزرگ نبود. محفظه شیشه ای بعد از اینکه لبه های آن با نوعی سیلانت مایع پوشانده میشده ، به صورت وارونه روی سطح قرار می گرفت. سپس هوا توسط پمپ هوا از طریق یک خروجی در سطح خارج می شود.

اولین پمپ های خلاء واقعی توسط Otto Von Guericke ، فیزیکدان و مهندس پروسی اختراع شد. در سال 1650 ، او اولین پمپ هوا را اختراع کرد که توسط آن خلاء جزئی ایجاد شد. پمپ های خلاء وی می توانند به فشار بسیار کمتری نسبت به پیشینیان خود دست پیدا کنند. وی در سال 1654 با انجام آزمایش نیمکره های مگدبورگ ، اثر پمپ خود را اثبات کرد. وی در طی این آزمایش ، دو تیم اسب را در مقابل یکدیگر قرار داد تا دو نیم کره را که با تخلیه هوای بین آنها به هم وصل شده اند ، از هم جدا کنند.

هیچ تیم اسب نتوانست نیمکره ها را از هم جدا کند ، بنابراین اثبات می کند خلاء وی چگونه کار می کند. بعد از این ، هم روبرت بویل و هم رابرت هوک بر اساس مدل گریکن بهبود پیدا کردند. پمپ های خلاء تا سال 1855 دوباره مورد کاوش قرار نگرفتند ، زمانی که هاینریش گیسلر پمپ جابجایی جیوه را اختراع کرد ، که به نوبه خود منجر به اختراع لوله خلاء شد. همچنین در قرن نوزدهم ، نیکولا تسلا دستگاهی را تولید کرد که حاوی پمپ Sprengel است. این دستگاه می تواند فرسودگی بالایی را ایجاد کند.

فاکتورهای اصلی تولید پمپ وکیوم روغنی

در هنگام طراحی سیستم پمپ خلاء ، تولید کنندگان فاکتورهای زیادی را در نظر می گیرند از جمله: حداکثر و حداقل سرعت جریان ، حداکثر و حداقل سطح خلاء ، سرعت مورد نیاز پمپ ، ابعاد فضای محصور شده که در آن سیستم خلاء پیش خواهد رفت و نوع مایع یا بنزین که توسط سیستم خلاء دستکاری می شود.

در صورت انتخاب ، سازندگان سیستم های خلاء می توانند تنظیمات و روشهای عملی بی نظیری را توسعه دهند. به عنوان مثال ، در حالی که یک سیستم ساده تر به راحتی به یک خلاء کم دست پیدا می کند ، برای دستیابی به خلاء بالا ، تولید کنندگان باید یک سیستم را با یک سری پمپ ها طراحی کنند ، که اغلب آنها یک پمپ سریع و یک پمپ جابجایی مثبت و همچنین یک محفظه هستند. .

پمپ وکیوم روغنی

پمپ وکیوم روغنی یا پمپ های خلاء کارکرد آنها به صورت جابجایی گاز توسط پرههای روتاری و کاهش فشار در یک سیستم بسته می باشد. مکش و دهش توسط عناصر چرخشی پمپ انجام می شود که باعث می شود که گاز از یک سمت توسط تیغه ها فشرده شده و ازدریچه خروجی خارج شود.

تمام پمپ های خلاء با هدایت هوا از محفظه و جلوگیری از ورود مجدد آن کار می کنند. برای به دست آوردن بهترین نتیجه ، بسیاری از گونه ها به روغن پمپ خلاء تکیه می کنند ، که این سیستم را روغنکاری می کند و به اجرای آن به راحتی کمک می کند.

عملکرد پمپ وکیوم روغنی

عملکرد پمپ وکیوم روغنی

عمل چرخشی پمپ یک فضای خالی از محفظه  ایجاد می کند که به صورت پمپ چرخش می یابد. همانطور که محفظه گسترش می یابد فشار داخل محفظه کاهش می یابد. در نتیجه، به دلیل اختلاف فشار بین محفظه و ورودی به محفظه، گاز به داخل محفظه کشیده می شود (ورودی تنها مکان جایی است که گاز می تواند به داخل اتاق وارد شود). هنگامی که پره  از ورودی  حرکت می کند، ورودی آن را در برابر محفظه  محبوس می کند و بین لبه ها گیر می کند.

محفظه  تشکیل شده توسط فضای محصور بین لبه ها سپس شروع به کاهش حجم در هنگام چرخش روتور، فشرده سازی گاز. فشار گاز فشرده بیشتر از فشار اتمسفر است. هنگامی که پره از طرف دریچه خروجی عبور می کند، گاز فشرده در محفظه از طریق دریچه خروجی خارج می شود.این چرخه یک چرخه کامل عملیات پمپ وکیوم است. این چرخه تکرار می شود.

اصول کار پمپ های  وکیوم دو مرحله ای دوار

پمپ خلاء دو مرحله ای به منظور بهبود خلاء  و سرعت پمپاژ در فشار های پایین تنظیم شده است. مصرف در مرحله اول (مرحله بالا)، فشرده سازی و خروجی در مرحله دوم

هنگامی که در سیستم در  مرحله مصرف در فشار پایین است و خروجی با فشار بالاتر نسبت به یکدیگر است. هر بخش شامل مونتاژ  یک روتور و دو پره و یک استاتور است. دو روتور در یک شفت ترکیب می شوند و دو استاتور در یک ساختمان مشترک قرار می گیرند. گازها  با نیروی گریز از مرکز در برابر استاتورها فشرده می شود. هر مرحله دارای دریچه خروجی است. گاز خروجی از مرحله اولی خارج شده و از طریق  ورودی به  مرحله دوم رفته و در آنجا گاز را فشرده تر می کند و سپس آن را از دریچه خروجی مرحله دوم به جو خارج می کند. روغن همراه با گاز توسط یک فیلتر (لوازم جانبی موجود) جدا شده است. گاز بالاست  قابل تنظیم در مرحله خروج پمپ است. هدف از گاز بالاست این است که از مخلوط شدن بخارات در پمپ خلاء جلوگیری شود.

چه زمانی باید روغن پمپ وکیوم را عوض کنید؟

توصیه می شود بعد از 100 ساعت کار اول روغن پمپ هیدروکربنی خود را تغییر داده و از حداقل سایش داخلی اطمینان حاصل کنید. برای تغییرات بعدی ، رنگ روغن را بررسی کنید یا روغن را تست کنید تا مشخص شود که آیا نیاز به تغییر دارد. آزمایش روغن خصوصاً مفید است اگر فرآیند شما باعث تولید اسیدها شود اما ذرات آن ایجاد نمی شود. در چنین مواردی ، روغن ممکن است حتی اگر تمیز به نظر برسد ، تخریب شود.

روغن کثیف چگونه به نظر می رسد؟

قبل از پر کردن پمپ ، یک نمونه مخلوط شده از روغن جدید را ذخیره کنید. گاهی می توانید ظاهر روغن موجود در پمپ را با این نمونه مقایسه کنید. در صورت داشتن رنگ غیرمعمول ، روغن پمپ خلاء را تغییر دهید ، تاریک است ، دارای ذرات است ، یا به نظر می رسد کثیف یا مات است.

چند نکته مهم

  • اگر به نظر می رسد عسلی است ، روغن نیازی به تغییر ندارد. اگر به نظر می رسد ملاس است ، فوراً آن را تغییر دهید.
  • اگر پمپ شما در معرض اسیدها باشد ، ممکن است ظاهر آن حتی اگر روغن آلوده باشد ، مناسب باشد. به شما توصیه می شود که روغن را به مناسبت تست کنید. تعمیر و نگهداری مناسب ، سایش داخلی را به حداقل می رساند و عمر پمپ خلاء شما را افزایش می دهد.
  • گازهای فرآیند خطرناک می توانند در پمپ خلاء ، روغن و فیلترهای آن متمرکز شوند. اقدامات احتیاطی ایمنی را قبل از ریزش قسمت دستگاه خود انجام دهید ، یا باز کردن قفسه فیلتر خود را.
  • قبل از برداشتن و تغییر روغن اطمینان حاصل کنید که پمپ خلاء شما خنک شده است اما هنوز گرم است. هرچه دمای پمپ خلاء شما خنک تر باشد ، روغن شما چسبناک تر خواهد شد. اگر روغن را روی یک واحد سرد تغییر می دهید ، پمپ را برای چند دقیقه اجرا کنید. این امر باعث می شود كه همه ذرات و بقایای آنها جریان آزاد داشته باشد و به آنها اجازه دهد كه به درستی تخلیه شوند.

از اینکه با پیشتاز پمپ همراه بوده اید متشکریم.

جهت هر گونه مشاوره و دریافت قیمت ها می توانید با ما در تماس باشید.

تماس با ما

شرکت فنی مهندسی پیشتاز پمپ

همراه: 9128188753 98+

همراه: 9120288631 98+

تماس با ما در هر زمان

از طریق فرم زیر میتوانید با ما در تماس باشید .
از اینکه با نظرات خود مار را در ارائه خدمات بهتر یاری میفرمایید سپاس گزاریم.

شرکت پیشتـــاز پمپ
ایران.تهران. اتوبان سعیدی شمال، بعد از اتوبان آزادگان، نرسیده به مترو آزادگان
خیابان شهید حسین کریمی
پلاک 88
همراه: 9128188753 98+
تلفن: 02155871376 98+

این مجموعه صنعتی در جهت تولید و تعمیر انواع پمپ وکیوم و بلوئر با بهره گیری از فن آوری روز دنیا و تجهیزات پیشرفته صنعتی توانسته گامی در صنعت بردارد.